Звіт керівника ЗДО № 1 «Оленка»

(дитячий садок)

м. Славути Хмельницької області

Кудрявцевої Юлії Олександрівни

за 2019-2020 н.р.

 

 Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. №178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».

Завдання звітування:

~       Забезпечити прозорість, відкритість та демократичність управління навчальним закладом.

~        Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

Загальні відомості про ЗДО № 1 «Оленка»:

~       Адреса закладу:  30000, Хмельницька область, м. Славута, вул. Миру 76, тел.: 7-29-01, е-mail: slavuta.dnz1@gmail.com

~       Введений в експлуатацію  у  1951р .

~       Проектна потужність – 35 місць.

~       Режим роботи закладу – 10,5 годин: з 7:30 до 18:00.

~       Функціонує 2 групи (вихованці віком від 2-х до 6-ти (7-ми) років). 

Загальна площа закладу – 509,3 м2:

~       І корпус  346.6 м2,  де розміщено  кабінет  завідувача,  музична зала, кабінети вчителя-логопеда, керівника музичного, сестри медичної, групові кімнати середньої  та старшої груп, комора, льох, підсобне приміщення.

~       ІІ корпуса, 118.5 м2–  молодша  група, пральня.

~       Кухня – 44,2 м2, в тому числі газова котельня – 7,6 м2, харчоблок – м2.

~       Територія має огорожу по вул. Миру – 71.1 м,( від річки огороджена сіткою – 70 м, достатньо озеленена, безпечна для дітей, відповідає санітарним нормам та правилам пожежної безпеки.

~       Сад – 908 м2.

Нормативно-правові документи, якими керується заклад:

~       Конституція України.

~       Закон України «Про освіту».

~       Закон України «Про дошкільну освіту».

~       «Положення про дошкільний навчальний заклад України», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305.

~       Освітня програма «Українське дошкілля».

А також власним Статутом та річним планом роботи.

Заклад дошкільної освіти спрямований на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:

~     збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини;

~     виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

~     формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

~     виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

~     здійснення соціально-педагогічного патронату сім'ї.

Головна мета функціонування дитячого садка – забезпечення реалізації права дитини на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб у нагляді та догляді, створення умов для фізичного, інтелектуального, творчого, духовного розвитку та оздоровлення.

Кадрове забезпечення

В закладі дошкільної освіти згідно штатного розпису – 13 працівників. З них:

~       4 педагогічних працівника

ПІБ ПРАЦІВНИКА

ОСВІТА

ПОСАДА

КАТЕГОРІЯ/

ТАРИФНИЙ РОЗРЯД

1.

Кудрявцева

Юлія Олександрівна

вища

В.о. завідувачав

Керівник музичний

I к.

2.

Місяць Леся Миколаївна

базова вища

вихователь

 

 

11т.р.

3.

Шеремета Ганна Яківна

базова вища

вихователь

 

 

11т.р.

4.

Марчук Ірина Борисівна

вища

Вчитель-логопед

(сумісник)

I к.

 

~       9 технічних працівників

ПІБ ПРАЦІВНИКА

ПОСАДА

1.

Давидюк Тетяна Василівна

Сестра медична

2.

Березюк Валентина Василівна

Завідувач господарством

3.

Давидюк Тамара Дмитрівна

Помічник вихователя

4.

Волковецька Валентина Василівна

Помічник вихователя

5.

Василюк Надія Володимирівна

Кухар

6.

Лукащук Юлія Олександрівна

Кухар

7.

Березюк Тетяна Сергіївна

Оператор пральних машин

8.

Підборецький В’ячеслав Петрович

Оператор газової котельні

9.

Броніч Михайло Володимирович

Сторож (сумісник)

   Управлінська діяльність

На виконання  Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»,   виходячи з аналізу роботи закладу дошкільної освіти за 2018-2019 н.р., враховуючи підсумки освітньої діяльності за минулий рік, педагогічний колектив дошкільного навчального закладу спрямовував свою діяльність у навчальному році на вирішення наступних завдань:

~       збереження та зміцнення здоров’я, формування активної позиції дитини щодо власного життя та власної безпеки;

~       поглиблювати роботу з національно-патріотичного виховання дошкільників на основі використання досвіду моральної поведінки та соціальної компетенції дітей шляхом застосування музейної педагогіки, та регіональних особливостей міста Славути;

~       забезпечувати цілеспрямовану соціалізацію дошкільників 5-річного віку до навчання в школі відповідно до вимог Концепції Нової української школи та наступність дошкільної та початкової освіти.

 

У 2019-2020 навчальному році колектив закладу працював наполегливо і відповідально. Адміністрації закладу вдалося охопити оперативним контролем стан підготовки до навчального року, виконання вимог режиму в ЗДО, організацію роботи  по безпеці життєдіяльності учасників освітнього процесу. Під час проведення педрад, семінарів використовувалися інтерактивні методи навчання педагогів: дискусії, ділові ігри, вправи і таке інше. Проведення консультацій стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлювалися, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло вдосконаленню своєї професійної діяльності.

Педагогічний колектив створював умови для емоційного благополуччя дитини, будував навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи.

Моніторинг рівня засвоєння вимог базової програми дошкільниками є основним показником педагогів. За результатами діагностики  дошкільників по засвоєнню програм «Українське дошкілля» рівень знань дітей відповідає вимогам даних програм.

Моя управлінська діяльність спрямована на підтримку та стимул творчої ініціативи педагогічного колективу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочення до активного пошуку, впровадження інновацій, перспективний розвиток.

Методична робота

Методична робота у закладі була спрямована на створення оптимальних умов для навчання, виховання, розвитку дошкільників та побудована згідно з принципами і положеннями нормативних документів про освіту.

Протягом 2019-2020 навчального року працювали такі методичні структури: педагогічна рада, семінари, інструктивно-методичні наради при завідуючій, розробка методичних рекомендацій, співбесіди та консультації з педагогами. Методична робота з педагогічними працівниками реалізовувалася як через традиційні (колективні та індивідуальні), так і нетрадиційні форми її організації.

Традиційними формами методичної роботи у закладі є педрада, метою якої є розвиток та вдосконалення навчально-виховного процесу, підвищення майстерності педагогічних працівників. У 2019-2020 н. р. було проведено 4 засідання педагогічної ради, (2 з них в онлайн режимі) на яких розглядались актуальні, цікаві теми.

Впродовж року педагогічними працівниками було виготовлено багато необхідного цікавого та змістовного дидактичного та розвивального матеріалу для роботи з дітьми. За період карантину поповнено методичну базу посібниками та педагогічною літературою відповідно до сучасних вимог, переглянуто та поновлено наповнення природничих куточків, забезпечено наявність дитячих знарядь праці.

Реалізація завдань Базового компонента здійснювалась за інваріантною (обов’язковою) та варіативною складовою навчального плану.

Окрім навчальних занять згідно затвердженого розкладу, проводилась гурткова робота з вихованцями на платній та безоплатній основі.  

  Заняття у гуртках дозволяють дітям розвивати індивідуальні здібності та нахили, проявляти творчість.

Особлива увага надавалась реалізації завдань пріоритетних  напрямків освітнього процесу – природничо-оздоровчого, логіко-математичного, мовленнєвого, вихованню дітей.

З метою забезпечення високої результативності освітнього процесу педагоги дошкільного закладу систематично  використовують педагогічний досвід та інноваційні технології.

Протягом 2019-2020 н. р. з вихованцями закладу були проведені різноманітні заходи та свята.

     Головним підсумком  освітньо-виховної роботи на протязі усього періоду перебування дитини у дошкільному закладі є рівень її шкільної готовності. Особлива увага  приділялась якісній підготовці дітей до школи. Бо наші випускники – це наша марка, наше обличчя успіху.

Планування в дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до  Інструктивно-методичного листа МОН України № 1/9-434 від 01.10. 18 р. «Про планування освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі», враховуючи Інструктивно-методичні рекомендації «Про організацію роботи в ДНЗ у 2018/2019 навчальному році»

План роботи дошкільного закладу містить перспективне планування на рік та календарне на місяць.

Освітньо-виховна робота з дітьми проводиться відповідно до перспективних планів на місяць та календарних на кожний день, відповідно до режиму дня та  розкладу занять.

Зміст, види  і форми планування освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі визначаються і затверджуються педагогічною радою на початку навчального року.

З метою виявлення результатів і оцінки проведених форм роботи, заходів, визначених планом та відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її кінцевим цілям, можливості правильно оцінити ступінь, напрямок і причини відхилень у дошкільному навчальному проводиться моніторинг якості освіти. Моніторинг здійснює завідувач, сестра  медична, вихователі  шляхом проведення контрольних занять, зрізів, спостережень за діяльністю дітей, бесід, тестування, аналізу результатів обстежень. Виявлені результати дають можливість протягом навчального року проводити корекцію, що передбачає внесення змін до плану (в примітці), до організації роботи в залежності від ситуації, матеріально-технічного стану, педагогічної майстерності вихователів, етапів вивчення чи впровадження досвіду.

 

Організація харчування

Харчування в дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 17.04.2006р. №298/227 (зі змінами) та Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 р. №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах».

Керівником установи на початку календарного року щорічно видається  наказ про організацію харчування дітей та призначено осіб, відповідальних за його організацію. 

Картотека страв розроблена технологом управління освіти та затверджена керівником установи. Постачання продуктів харчування і продовольчої сировини здійснюється відповідно до укладених угод.  Продукти харчування і продовольча сировина приймаються за наявності супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність, якість і відповідність вимогам державних стандартів.

Санітарний стан харчоблоку відповідає санітарно-гігієнічним вимогам. Овочесховище і комора оснащені стелажами, холодильниками, морозильними камерами, вагами для зважування продуктів. Комірник несе відповідальність за приймання та видачу продуктів, слідкує за дотримання належних умов їх зберігання і термінів реалізації, веде облікову та звітну документацію.

Питання організації харчування підлягають постійному контролю з боку адміністрації та батьків.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог на харчоблоці та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей.

 Медичний супровід

Відповідно до  наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 р. №432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі» та «Порядку медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2002 р. №826 в ЗДО  №1 «Оленка» створені умови для проведення медичної та оздоровчо-профілактичної  роботи.

Медичний супровід дітей в дошкільному навчальному закладі здійснюється сестрою медичною  Давидюк Т.В.   

 На кожну дитину заведена медична картка (Ф.026/0), в якій зроблено записи діагнозів після хвороби дитини. 

           З педагогічними працівниками та обслуговуючим персоналом проводиться навчання  із санітарно-гігієнічного мінімуму.

Медичною сестрою   спільно з завідувачем здійснюється медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням дітей. На заняттях з фізичної культури відстежується пульсова крива, підраховуються моторна та загальна щільність занять, аналізується доцільність добору вправ та фізкультурного інвентарю, умови проведення фізкультурного заняття, одяг дітей та вихователів.

Безумовно, щаслива  дитина – це  здорова  дитина. Весь освітньо-виховний процес в садочку має валеологічну спрямованість, використовувались здоров’язберігаючі, здоров'яформуючі технології. Постійно велась робота по формуванню правильної постави, профілактики плоскостопості. Загартування, та реалізація  програми валеокорекції дали можливість знизити показники простудної захворюваності.

 

Освітньо-виховний процесом

Згідно ст. 23 Закону України «Про освіту» дошкільний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров'я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. Дана робота ведеться в таких напрямках:

~                  Створення безпечних умов для перебування дітей.

~                  Організація догляду за дітьми.

~                  Робота з колективом по ОП, ПБ, БЖД.

~                  Навчально-виховна робота з дітьми з питань БЖД.

~                  Робота з батьками.

 

Однією з функцій управлінської діяльності є контроль, в основі якого лежить педагогічний аналіз результатів праці педагога і стану навчально-педагогічної роботи.

Внутрішній контроль за організацією освітнього процесу здійснюється завідувачем дошкільного закладу.

Аналіз результатів контролю оприлюднюється на педраді, виробничій  нараді, нараді при завідувачу.

Для вивчення рівня підготовки педагогів та їх діяльності використовуються такі види контролю:

~       попереджувальний;

~       підсумковий;

~       порівняльний;

~       тематичний.

На постійному адміністративному контролі є ключові напрямки діяльності ЗДО:

~       Аналіз відвідування дітьми дошкільного навчального закладу;

~       Стан захворюваності дітей;

~       Підсумки оперативно-оглядового контролю щодо підготовки до нового навчального року (щорічно);

~       Системність планування та результативність проведення  занять;

~       Забезпечення успішної адаптації дітей раннього віку до умов перебування в дитячому садку (щорічно);

~       Аналіз методичної роботи закладу, перспективного та календарного планування за чинними програмами;

~       Стан харчування дітей в дошкільному закладі;

~       Стан роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя та здоров’я дітей (постійно).                             

Систематично перевіряється виконання пропозицій перевірок та рішень педрад, аналізується їх результативність.

Контроль за виконанням Правил внутрішнього трудового розпорядку здійснюється адміністрацією дошкільного закладу систематично відповідно до плану роботи. За наслідками контролю видаються накази. Результати перевірок виконання Правил розглядаються на виробничих нарадах, нарадах при завідувачу.

В закладі належна увага приділяється охороні життя і здоров’ю дітей, охороні праці і безпеці життєдіяльності: проводяться інструктажі на робочому місці, планові і безпланові інструктажі з техніки безпеки дітей та працівників, обстеження стану обладнання в групових та службових приміщеннях. Проводяться «Тижні знань з безпеки дитини», «Тиждень охорони праці».

Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працюють над впровадженням державної політики в галузі охорони праці, яка базується на принципах:

~       пріоритету життя і здоров’я працівників та дітей відповідно до створення безпечних умов праці, навчання та виховання;

~       комплексного розв’язання питань планування, організації контролю, обліку та аналізу роботи з охорони праці та забезпечення соціального захисту працівників та вихованців.

Результати перевірок виконання вимог з питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядаються на виробничих нарадах.

За наслідками контролю видаються накази.

Таким чином, контроль за необхідними і безпечними умовами праці, навчання та виховання у дошкільному закладі носить комплексний характер і вчасно реалізується адміністрацією дошкільного навчального закладу.

 

Ведення документації в установі здійснюється відповідно до «Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.10.2012 № 1059. Ділова  документація  і  листування  ведуться державною  мовою з дотриманням єдиних вимог до форми і стилю оформлення. Усі документи зберігаються у визначеному місці.

Графіки роботи працівників складені  на навчальний рік та погоджені з головою профспілкового комітету.

Щорічно проводиться аналіз виконання колективної угоди з питань охорони праці між адміністрацією дошкільного закладу та профспілковою організацією. Профспілкова організація бере активну участь в проведенні адміністративно-громадського контролю за станом охорони праці в закладі, розробці заходів щодо забезпечення безпечних умов праці та охорони життя і здоров’я усіх учасників навчально-виховного процесу.

Наявний протипожежний щит, який укомплектований відповідним інвентарем. В ЗДО оформлено кутки з пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності.

      Організація роботи з батьками та громадськістю з метою залучення їх до управління закладом, пропагування відкритості та прозорості відбуваються через раду закладу.

 Члени ради мають можливість вести контроль за харчуванням,   матеріальним забезпеченням  закладу.

Робота зі зверненням громадян є важливою складовою управління закладом. Впродовж 2019-2020 н.р. письмових звернень не надходило. 

 На особистому прийомі в завідувача були батьки та громадяни міста, які порушували питання зарахування дітей до дитячого садка, режиму роботи закладу, пільг на відвідування ЗДО, працевлаштування.

Вагомим напрямком у практичній діяльності ЗДО № 1 «Оленка» на сучасному етапі є налагодження співпраці з родиною, протидія боулінгу (цькуванню).

ЗДО № 1 «Оленка» обирають з ряду причин:

~       рекомендація знайомих;

~       кваліфікований педагогічний склад з багаторічним досвідом;

~       розташування закладу, інтер’єр приміщень, краєвидна прилегла територія;

~       належні умови, які сприяють успішному розвитку вихованців;

~       природничо-оздоровчий напрямок закладу.

Головне завдання педагогів –  довірчі стосунки з батьками вихованців, щоб спільними зусиллями виховувати їх та забезпечити всебічний розвиток особистості..

Фінансова діяльність

Впродовж 2019-2020 н. р. поліпшення матеріально-технічної бази відбувалось за рахунок коштів місцевого бюджету.

Кошти, передбачені кошторисом на потреби закладу, використані наступним чином:

~       будівельні матеріали на суму 2620 грн.;

~       миючі засоби на суму 6580 грн.

 

Підводячи підсумки діяльності закладу у 2019-2020 н.р., хочу відзначити професійну роботу колективу «Оленки», який зарекомендував себе як дружню, працьовиту родину. Їх розум світлий, цілі благородні, серця  відкриті для кожної дитини. Адже єдність розуму і серця педагога – це запорука здорового, всебічнорозвиненого вихованця. І разом з батьками ми піклуємося про їхнє майбутнє.

Можна зазначити, що поставлені завдання в цілому виконано, завдяки наполегливості, терпінню, старанності, трудолюбивості та співпраці.

 

Висловлюю вдячність всім, хто причетний до навчально-виховного процесу та матеріально-технічного забезпечення діяльності нашого закладу і допомагає у здійсненні всіх тих цілей і завдань, які ставить перед собою педагогічний колектив, хто сприяє розвитку і вихованню молодого покоління.